דני איילון על המתיחות מול רוסיה: "אני די מופתע לטובה מביידן"

אסתי פלד No Comments on דני איילון על המתיחות מול רוסיה: "אני די מופתע לטובה מביידן"

שגריר ישראל לארה"ב וסגן שר החוץ לשעבר דני איילון מנתח את המלחמה הדיפלומטית בין ארה"ב לרוסיה, המחיר שפוטין יצרך לשלם. ומלחמת הגרילה הצפויה באוקראינה, והאם היחס לאיראן ישתנה?

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל לארה"ב וסגן שר החוץ לשעבר דני איילון התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס למהלכים של נשיא ארה"ב מול רוסיה, "אני מופתע מההתנהלות של ביידן, כי מצד אחד היא נוקשה אבל גם מתוחכמת, פוטין טעה בביידן ובארה"ב, הם החליטו כשמבקום שהדילמה תהיה שלהם ולבעלי הברית שלהם בנאט"ו, היא תהיה של הרוסים. ביידן יוצא מתוך הנחה שהרוסים פולשים לאוקראינה, הוא מדבר על זה ומוציא את האמריקנים משם ומזרים אמצעי לחימה".

איילון ניתח את ההפסד של פוטין ממלחמה, "המחיר לפוטין יהיה קשה, הדילמה כרגע היא של הרוסים. אם הם רוצים להיכנס עם ההשלכות המדיניות והסנקציות, או שמה שלא אומרים בפומבי, אם הם יפלשו נאט"ו והאמריקנים יתמכו שתנועות מרי אזרחיות כולל מלחמת גרילה נגד הרוסים, הם כבר בלו מזה באפגניסטן. באוקראינה שיראו חיילים מתים ומסוקים נופלים וטנקים בוערים זה לא טוב".

איילון הסביר את פשר ההתנהגות התוקפנית למחצה של ארה"ב מול רוסיה, "אם יצליח לו מול פוטין, יכול להיות שהוא יתנהל אחרת מול איראן. ביידן והאמריקנים הבינו כי אם האמריקנים היו נופלים מול פוטין הם היו מאבדים הרבה נכסים. אם הם יתנו לרוסים להתקדם לאוקראינה מחר הסינים תוקפים את טייוואן ובעלי הברית שלהם יעזבו את ארה"ב. פוטין חשב שנאט"ו יתפרק וקורה לו הפוך".

 



0 תגובות